Університет «Україна» розвиває міжнародну співпрацю в галузі інформаційних технологій

У рамках міжнародної діяльності Університет «Україна» активно співпрацює з Національною інформаційною агенцією (National Information Agency ‒ NIA) Республіки Корея.

National Information Agency (NIA) Південної Кореї засновано 1987 року з метою розвитку інформаційних технологій у громадських і приватних секторах, зокрема сприяння доступу громадськості до Інтернету. NIA намагається запроваджувати проекти, які збагачують і полегшують життя співвітчизників, зокрема, забезпечують життєдіяльність електронного уряду. Побудова центрів інформаційного доступу по всьому світу є одним із аспектів діяльності NIA і покликана популяризувати напрацювання Кореї в царині інформаційних технологій, налагоджувати інформаційну співпрацю та ділитися досвідом.

2012 року в Університеті «Україна» на благодійних засадах створено Центр інформаційного доступу (ЦІД). Створений центр став 29-м у світі, але першим в Україні. Подібні центри інформаційного доступу діють у В’єтнамі, Філіппінах, Узбекистані, Парагваї, Перу, Болівії та інших країнах.

Центр функціонує не тільки для студентів та співробітників Університету «Україна», але й для всіх охочих мешканців столиці і Святошинського району зокрема, і в цьому його родзинка. На базі ЦІД запроваджено спеціальні навчальні програми для підвищення комп’ютерної грамотності населення. Для забезпечення технічної підтримки та експлуатації ЦІД було здійснено підготовку операторів із числа співробітників Університету «Україна», які пройшли стажування в Сеулі.

Нещодавно з Південної Кореї повернувся керівник Центру інформаційного доступу, директор Інституту комп’ютерних технологій Університету «Україна», кандидат технічних наук, доцент Вячеслав Поліновський. Поїздка відбулася в рамках співпраці з НІА Південної Кореї.

– Вячеславе Васильовичу, декілька тижнів тому Ви повернулися з відрядження, з Кореї. Не могли б Ви розповісти про зміст та мету цієї поїздки?

– Колеги з NIA Республіки Корея один раз на рік проводять такі зібрання для всіх керівників інформаційних центрів з метою обміну думками та звітності за рік діяльності. На конференції обговорювалися питання щодо збільшення обсягів співпраці, поліпшення результатів діяльності таких центрів, і, відповідно, кожен із учасників зустрічі ділився цікавими думками та ідеями щодо організації такої співпраці.

Українсько-корейський центр інформаційного доступу працює з березня 2012 року. Що змінилося після відкриття? Чи з’явилися нові навчальні програми для студентів? І чи тільки для студентів?

– Метою діяльності Українсько-корейського центру є доступ до інформації будь-кого у будь-який час. Наприклад, нині на базі Українсько-корейського центру інформаційного доступу Університету «Україна» постійно проводяться семінари для підвищення знань з інформатики для вчителів середніх шкіл.

Також ми проводимо тут тестування дітей Києво-Святошинського району з метою діагностики професійних інтересів та здібностей, які визначаються при виборі спрямованості професійної діяльності. Ці тести орієнтовані на старшокласників (від 15 років), які вирішують проблему вибору навчального закладу для отримання спеціальної чи вищої освіти. Такі заходи ми робимо спільно з Центрами зайнятості. Ці акції дуже масштабні. Адже приїжджають групи чисельністю 150-200 дітей. Під час цих тестувань учні відвідують майстер-класи від провідних викладачів Університету «Україна». Кожен інститут представляє свої цікаві напрацювання. Таким чином, Центри зайнятості спільно з Університетом «Україна» поглиблюють знайомство дітей із сучасними професіями на наочних прикладах.

Крім того, спільно з Фондом «Люди третього віку» проводяться курси для слухачів старшої вікової групи. Це курси з комп’ютерної грамотності, постійним викладачем яких є Ольга Веденєєва.

Також для студентів університету, а точніше для студентів Інституту комп’ютерних технологій було проведено 5 безкоштовних семінарів від IT-компаній. За їх підсумками близько 150 студентів отримали сертифікати, а декілька десятків із них уже працевлаштувалися у відомих ІТ-компаніях.

Завдяки технологіям для телеконференцій та вебінарів (із використанням дистанційних технологій), якими забезпечено лабораторії ЦІД, ми постійно проводимо семінари і наради в режимі он-лайн.

В Українсько-корейському центрі відбуваються заняття з E-lerning system, тобто з дистанційних платформ навчання, для викладачів університету (автори курсів О.А. Щербина, О.В. Майборода).

– У чому полягає унікальність Центру інформаційного доступу?

– Центр інформаційного доступу – багатофункціональний центр, до складу якого входить інтернет-хол, тренувальна лабораторія з інформаційних технологій, кімната для семінарів та адміністративний офіс. Українсько-корейський центр оснащено найсучаснішою комп’ютерною технікою та медіа-технікою. А унікальність у тому, що він є точною копією типового обладнання навчальних закладів Кореї. Навіть у маленькому класі стоїть медіа-система, і викладач може говорити навіть пошепки, а учні його будуть чути, причому однаково чудово, бо колонки стоять по периметру класу. Крім того, цього викладача, за потреби, будуть чути і бачити в інших наших класах (навіть філіях Університету «Україна»), бо ми можемо, за потреби, здійснювати пряму трансляцію.

– Центр інформаційного доступу є базовою територією для навчання студентів Інституту комп’ютерних технологій. Які саме курси опановують Ваші студенти?

– Наші студенти навчаються за трьома напрямами: комп’ютерна інженерія, програмна інженерія та комп’ютерні науки. В Інституті комп’ютерних технологій комп’ютери потрібні майже на кожній парі. Кожен курс у нас повинен бути забезпечений комп’ютерною технікою. Більше того, різними базами даних та різними мовами програмування. Усе це є в Українсько-корейському центрі. Але там же навчаються також усі студенти інших інститутів, які проходять інформатику. Це: Інститут філології та масових комунікацій, Інститут права та суспільних відносин, Інститут економіки та менеджменту, Інститут соціальних технологій, Інженерно-технологічний інститут. Тут же навчаються і студенти факультету біомедичних технологій.

– Професія IT-ка («айтішника») ‒ нині одна із найбільш затребуваних. Цьому навчають практично в усіх університетах. Чим може привабити абітурієнтів саме Інститут комп’ютерних технологій Університету «Україна»?

– Скільки разів у нас проводили курси IT-фірми, я спостерігаю, що, в основному, приходять хлопці, грубо кажучи, середнього рівня кваліфікації. І деякі мої студенти не хочуть відвідувати заняття у таких викладачів, які старші за них на два роки і знають приблизно стільки ж, як і вони. Тобто, мої студенти хочуть бачити високий рівень викладання, а фірмам тримати high-рівень викладача – це дорого і невигідно.

Саме тому, я обрав стратегію максимальної відповідності наших випускників потребам ринку. Наприклад, якщо підходити в цілому, то ми готуємо комп’ютерного спеціаліста, який, швидше за все, піде працювати або програмістом, або інтегратором. Тож, якщо він іде тільки за двома цими спеціальностями, то треба відповідно робити акценти на цих двох напрямах підготовки. Тому ми, насамперед, збільшили кількість годин програмування в навчальних планах. Після цього переглянули саму програму навчальних предметів. От, наприклад, відомі виші досить часто навчають застарілим мовам програмування: Асемблер, або С, або Рascal, і це відразу ж на першому курсі, коли діти ще й архітектури не знають.

Ми повністю відмовилися від такого складного шляху і два роки назад перейшли на скриптові мови. Студенти вже на першому курсі навчаються мові Python. До речі, Масачусетський технологічний інститут зробив те ж саме два роки тому, як і ми. Це доводить те, що ми обрали вірний шлях і не стоїмо на місці. Наш інститут постійно розвивається.

Я постійно приділяю увагу перегляду рекомендацій у навчанні від всесвітніх організацій АСМ та ІЕЕЕ. Крім того, все корисне, що рекомендують або радять гіганти від IT-світу, я намагаюся втілити в нашому Інституті комп’ютерних технологій. Так, нещодавно ми зареєструвалися в Sun Academy – це академія IT-технологій від програми Sun розробників Java. Зрозуміло, що наш інститут давно зареєстровано у Microsoft, також у нашому інституті відкрито академію Cisco ‒ ми використовуємо їхні продукти та беремо участь у навчальних програмах від цих гігантів.

Останнім часом я помітив, що наші студенти почали серйозно ставитися до вивчення англійської мови. Цього року, коли у нас з’явилися перші іноземні студенти, то їхні однокурсники намагаються спілкуватися англійською мовою. Через те ми проводимо додаткові заняття з англійської мови саме для наших IT-ків. Наші студенти намагаються знати більше, і якщо їм здається, що викладач навчає на недостатньому рівні, вони клопочуться щодо заміни такого викладача.

Крім цього, Інститут комп’ютерних технологій має наміри і вже почав займатися дослідженням аддитивних методів формоутворення (FabLab, 3Д-принт, ЕкоПринт), розробкою вбудованих інформаційних систем та систем розумного дому, робототехнікою та прикладним приладобудування. Не вірите? Зайдіть до студентів 3-го або 4-го курсу та запитайте, або спустіться в Центр прототипування та робототехніки, ‒ усе побачите самі.

Наші переваги реальні й дієві. Про це свідчить вибір студентів. Адже цього року Інститут комп’ютерних технологій Університету «Україна» став флагманом серед вищих навчальних закладів недержавної форми власності з набору студентів на IT-спеціальності!

Фото:

Тетяна Літвінова,

студентський Медіа-центр Університету «Україна»

Джерело: http://vnz.org.ua/novyny/podiyi/7094-universytet-ukrayina-rozvyvae-mizhnarodnu-spivpratsju-v-galuzi-informatsijnyh-tehnologij